blank

WooCommerce

WooCommerce is een gratis eCommerce plugin die je de mogelijkheid bied alles te verkopen op een mooie manier.
Gebouwd om naadloos te integreren met WordPress.
WooCommerce is ’s werelds favoriete eCommerce oplossing die zowel shop eigenaren als ontwikkelaars totale controle geeft.
Met eindeloze flexibiliteit en toegang tot honderden gratis en premium WordPress uitbreidingen.
WooCommerce draait nu op 30% van alle online winkels, meer dan welk ander platform dan ook.

Met WooCommerce kun je fysieke en digitale goederen in alle soorten en maten verkopen.
Kun je je klanten productvariaties, verschillende configuraties en directe downloads aanbieden en kun je zelfs partnerproducten van online marktplaatsen verkopen.
Met premiumextensies kun je reserveringen, lidmaatschappen en herhaaldelijke abonnementen aanbieden.
Wil je bijvoorbeeld maandabonnementen voor fysieke producten aanbieden of wil je je leden korting geven op digitale downloads?
Het is allemaal mogelijk.

Biedt gratis verzending of verzending voor een vaste prijs aan of bereken de kosten in realtime.
Beperk verzending tot specifieke landen of stel je winkel beschikbaar voor de hele wereld.
Verzending is zeer specifiek te configureren en WooCommerce ondersteunt zelfs dropshipping.

Bij WooCommerce hoort ook de mogelijkheid betalingen via gangbare creditcards, PayPal, bankoverschrijvingen en contant bij levering te behandelen.
Er zijn meer dan 140 regionale opties die kunnen worden geïntegreerd met WooCommerce, waaronder populaire methodes als Mollie, Stripe, Authorize.Net en Amazon Payments.

Met WooCommerce heb jij de volledige regie over je winkel, van belastingen tot voorraden en klantenaccounts.
Voeg extensies toe en verwijder ze, verander je ontwerp en pas de instellingen aan hoe en wanneer je maar wil.
Jij hebt de regie. Met WooCommerce heb jij de touwtjes in handen en heb je dus geen reden om je zorgen te maken.
Jouw gegevens zijn van jou en worden volledig veilig bewaard, wat allemaal mogelijk is dankzij regelmatige controles door marktleiders.

Wat elke webshop nodig heeft?
Verkopen denk je nu misschien en natuurlijk is dit zo. het is alleen ook super belangrijk om een goed back-up plan te hebben. Wanneer iemand iets besteld heeft en er gaat iets mis met je website en je bent een bestelling kwijt, dan moet je dit terug kunnen halen.

Onderschat het belang van back-ups niet. Omdat je het op dit moment nog nooit nodig hebt gehad, wil het niet zeggen dat dit zo blijft. Maak dus altijd voldoende back-ups en bewaar deze ook. Er zijn diverse oplossingen voor het maken van back-ups. Zo kan het zijn dat je hostingprovider back-ups maakt. Vaak kun je hier niet bij, waardoor je het niet in eigen hand hebt. Iets wat wel zou moeten.

Ga voor de up-sell
Upsells bestaan al jaren en worden overal gebruikt. Het komt erop neer dat je een klant meer laat spenderen dan hij of zij in eerste instantie doet. Het kan echter ook zijn dat je een soortgelijk product wilt verkopen, maar die net in een duurdere prijsklasse zit. In WooCommerce heb je bij elk product de mogelijkheid om een cross-sell of up-sell product te tonen. De cross-sell zijn gerelateerde producten en de up-sell zijn producten die je aanbeveelt in plaats van het huidige product met een hogere prijsklasse. Je kunt deze optie vinden bij het tabblad “Gerelateerde producten” in de productgegevens box.

Maak productbundels
Productbundels zijn een handige manier om verkopen te boosten, aanbiedingen te maken en de inkomsten per verkoop te verhogen. Klanten hebben vaak meer dan een product tegelijkertijd nodig, of misschien hebben ze niet per se meer dan een product nodig, maar hebben wel meerdere dingen de interesse gewerkt. Door een mooi pakketje (bundel) te maken van producten die goed bij elkaar passen, tegen een iets goedkoper tarief dan alles individueel, kun je de kans vergroten dat er in een keer meerdere producten gekocht worden. Het bespaart de klant geld en uiteindelijk levert het jou meer omzet en als het goed is ook meer winst op.

Creëer urgentie
Mensen zijn gevoelig voor dingen die verlopen, waardoor urgentie ontstaat. Er zijn nog maar 2 plekken in het vliegtuig, koop het nu voordat het te laat is. Je kent het principe wel. Er zijn verschillende manieren om urgentie te creëren. Zo kun je bijvoorbeeld een actie maken die een week duurt. Je hoeft dan alleen maar te verspreiden dat de actie er is en duidelijk kenbaar te maken wanneer het verloopt. Een countdown timer de laatste dag kan je hierbij goed helpen.

Schrijf blog artikelen over je producten
Je hebt misschien al eens de woorden “Content is king” gehoord. Los van dat het “king” is, verkoopt content ook. Het kan je namelijk op drie manieren helpen.
Zo kan een artikel je helpen bij de zoekresultaten van je website. Je wordt misschien opeens gevonden op zoekwoorden, waarbij je productpagina niet rankt. Verder helpt content natuurlijk ook om je klanten te informeren en wijzer te worden over bepaald producten.

Start een nieuwsbrief (MailChimp)
Een nieuwsbrief starten hoeft niet zo moeilijk te zijn. Je kunt klanten toevoegen aan je mailinglijst en deze promoties aanbieden of op de hoogte houden van nieuwe producten. Klanten krijgen is moeilijk, maar het is zonde om niks met bestaande klanten te doen.

WooCommerce is een gratis WordPress eCommerce plugin die je de mogelijkheid bied alle shop eigenaren te verkopen op een mooie manier